تاریخچه گرمایش القایی

گرمایش القایی اولین بار توسط مایکل فارادی کشف شد که او در مورد القای جریان در سیم ها توسط آهنربا مطالعه می کرد. اصول اساسی گرمایش القایی بعدها توسط جیمز سی ماکسول در نظریه یکپارچه الکترومغناطیس خود ایجاد و توسعه یافت. جیمز پی ژول اولین کسی بود که اثر گرمایش جریانی را که از یک ماده رسانا می گذرد توصیف کرد.

القای الکترومغناطیس

در سال 1887، Sebastian Z. de Ferranti گرمایشـ القایی را برای ذوب فلزات پیشنهاد کرد و اولین اختراع را در مورد کاربردهای صنعتی گرمایش القایی ثبت کرد. اولین کوره القایی کاملاً کاربردی در سال 1891 توسط F. A. Kjellin ارائه شد و اولین کاربرد کوره های فرکانس بالا برای گرمایش القایی توسط Edwin F. Northrup در سال 1916 اجرا شد.

در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، استفاده از فناوری گرمایش القایی توسط صنایع هواپیماسازی و خودروسازی تقویت شد. گرمایش القایی نه تنها برای ذوب فلز، بلکه برای تصفیه مواد پیشرفته نیز مورد استفاده قرار گرفت که به طور قابل توجهی دامنه کاربردهای گرمایش القایی را افزایش داد.

توسعه ژنراتورهای حالت جامد با استفاده از فن‌آوری‌های جدید نیمه‌رسانای قدرت، پتانسیل IH را فراتر از محیط صنعتی فراهم کرد. از اواخر دهه 1980، برنامه های داخلی مختلف ظاهر شد. در سال های اخیر، علاقه خاصی به گرمایش القایی برای درمان های پزشکی پدیدار شده است، زیرا این روش گرمایش موضعی دقیق و هدفمند را ارائه می دهد.

امروزه، فناوری گرمایش القایی، سیستم‌های بسیار کارآمد و قابل اعتمادی را برای کاربردهای مختلف ارائه می‌کند. هنوز برنامه های کاربردی دیگری وجود دارند که برای بهینه سازی پارامترهای فرآیند به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.
اگرچه سیستم های گرمایش القایی قبلاً به عنوان یک فناوری به بلوغ رسیده اند، توسعه فناوری های مدرن به طور مداوم گزینه هایی را برای روندهای تحقیقاتی جدید و علاقه صنعتی فراهم می کند. پیش بینی می شود در سال های آینده موضوعات زیر مورد توجه قرار گیرد:

بهبود بهره وری – سیستم های گرمایش القایی با راندمان بالاتر با بهبود فناوری نیمه هادی انتظار می رود. علاوه بر این، شکل‌ها و طرح‌های سیم‌پیچ خاص، کارایی را افزایش می‌دهند. هدف از این تلاش ها بهبود نه تنها عملکرد، بلکه همچنین قابلیت اطمینان سیستم های گرمایش القایی است.

خالص سازی منطقه ای ژرمانیوم
هیتر های القایی با سیم پیچ های متعدد – توزیع گرما بهتر، عملکرد و انعطاف پذیری بالاتر را می توان با استفاده از چندین سیم پیچ با کارکرد همزمان به دست آورد. این سیستم ها نشان دهنده یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ هستند و بیشتر و بیشتر نه تنها در کاربردهای صنعتی بلکه در کاربردهای خانگی نیز اجرا می شوند. باید برای بهینه سازی طرح های مبدل توان چند خروجی و الگوریتم های کنترل پیشرفته تلاش کرد. موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود، اثر جفت شدن بین کویل های مجزا است.

کنترل پیشرفته – الگوریتم های کنترل قوی برای ارائه عملکرد مبدل توان مناسب برای بارهای گرمایش القایی مختلف و نقاط عملیاتی مورد نیاز است. کنترل سیستم های چند کویل چالش دیگری است. بهبود عملکرد و بهینه سازی فرآیندهای گذرا با اجرای واحدهای کنترل شناسایی بلادرنگ با الگوریتم های تطبیقی ​​انتظار می رود.

کاربردهای ویژه – انتظار می رود با افزایش توسعه فناوری، دامنه کاربردهای گرمایش القایی حتی بیشتر شود. گرم کردن مواد با مقاومت کم و همچنین گرم کردن بافت‌های بیولوژیکی برای مقاصد پزشکی، موضوعات مورد توجه خاص هستند. هنوز برنامه های کاربردی دیگری وجود دارند که برای بهینه سازی پارامترهای فرآیند به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

گروه صنعتی رادمهر، پیشرو در زمینه طراحی و تولید سیستم های نو آورانه جهت کاربردهای مختلف، از صنایع نظامی و هسته ای گرفته تا زمینه پزشکی و کاربرد خانگی مانند سیستم های گرمایشی و اجاق های القایی و سیستم بویلر القایی و همچنین جهت کابردهای خاص می باشد.

لطفا جهت آگاهی از نوآوری های ما با واحد مشاوره فنی در ارتباط باشید.