گرمایش منطقه ای

بسیاری از فرآیندها و کاربردهای گرمایش نیاز به گرمایش دقیق و کنترل دمای چندین ناحیه دارند.

گرمایش القایی اغلب برای تعیین دمای دقیق گرمایش چند ناحیه استفاده می شود.

یک روش مرسوم برای گرمایش ناحیه بوسیله القایی، طراحی و ساخت یک کویل القایی پیچیده است، که در آن کویل گرمایشی به گونه‌ای پروفیل می‌شود که الگوهای گرمایش متفاوتی را در قطعه کار ایجاد می‌کند. این رویکرد برای بسیاری از کاربردها به خوبی کار می کند، اما زمانی که نیاز به کنترل دمای منطقه مستقل باشد، عملی نیست. در این حالت می توان از کویل های جداگانه که توسط منابع تغذیه مستقل کنترل می شوند استفاده کرد. اما این رویکرد چالش های فنی خاصی را ارائه می کند. اگر کویل های گرمایش خیلی نزدیک به هم باشند، ممکن است تداخل الکترومغناطیس داشته باشند و به اصطلاح اثر “تقاطع” وجود داشته باشد. این ممکن است شرایط عملیاتی ناپایدار یا حتی آسیب زا برای تجهیزات گرمایش القایی ایجاد کند.

سیستم‌های گرمایش القایی رادمهر با موفقیت در بسیاری از پروژه‌ها که نیاز به کنترل دقیق دمای چندین ناحیه گرم شده در سراسر یک قطعه کار یا یک گیرنده داشتند، استفاده شد.

گروه مهندسی رادمهر فناوری ای را توسعه داده است که بر این مشکلات غلبه می کند و عملکرد ثابت و پایدار چندین سیم پیچ را که در مجاورت نزدیک کار می کنند، ارائه می دهد. فناوری گرمایش القایی ما را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که حداکثر 4 خروجی کنترل شده مستقل را در یک کابینت ارائه دهد، بنابراین کنترل دقیق حداکثر 4 منطقه گرمایش را فراهم می کند. همانطور که در مثال های زیر نشان داده شده است، می توان از منابع تغذیه و کویل های مستقل نیز استفاده کرد. در این موارد، هر منطقه می تواند روشن و خاموش شود یا به طور مستقل کنترل شود تا به پروفایل های دمایی متفاوت با قابلیت تکرار و کنترل عالی دست یابد.

گرمایش القایی برای گرمایش و کنترل منطقه در صنایع مختلف – فرآوری مواد شیمیایی و زباله، سیستم های پلاسما، نیمه هادی ها، رشد کریستال، CVD (رسوب بخار شیمیایی)، تحقیقات مواد و غیره استفاده می شود.

مزایای گرمایش القایی کنترل منطقه

  • کنترل دقیق دما در هر منطقه
  • افزایش بهره وری انرژی، به دلیل مناطق بهینه شده جداگانه
  • کنترل مرکزی بهینه شده
  • پترن گرمایش نازکتر
  • طول عمر بیشتر دستگاه

گرمایش منطقه یک میلگرد فلزی با القاء
هشت ناحیه با دماهای متغیر از 1832 درجه فارنهایت تا 2912 درجه فارنهایت (1000 تا 1600 درجه سانتیگراد) با استفاده از واحدهای منبع تغذیه القایی 4×10 کیلووات و 4×15 کیلووات/150 کیلوهرتز، که هر کدام برق را به سیم پیچ القایی کنترل شده مستقل ارائه می کنند.